منتخب شدن در جشنواره ای به نام انقلاب افتخار كمی نیست
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، 'امیر حسین فردی ' عصر دوشنبه در آیین اختتامیه و معرفی برگزیدگان چهارمین جشنواره داستان انقلاب پیروزی انقلاب را معجزه دانست و گفت: هیچكس در جهان این واقعه پیروزی انقلاب اسلامی را پیش بینی نمی كرد.

وی افزود: امروز ما از انقلابی صحبت می كنیم كه در همان سالهای اولیه، دشمنان برای سرنگونی آن روزشماری می كردند اما امروز می بینیم نه تنها از بین نرفته بلكه ریشه‌دارتر و قوی‌تر از گذشته شده است.

مدیر مركز آفرینش های ادبی حوزه هنری یادآور شد: امروز برخی كشورهای منطقه كه در همان سالها همراه دشمنان بودند در حال سرنگونی هستند و گویا مشیت الهی بر استمرار این امر استوار است .

این نویسنده معاصر با طرح این مساله كه 'چه عاملی انقلاب را به دیگر كشورها صادر كرد'، گفت: ما برای صدور انقلاب كاری نكرده ایم اما به زیباترین شكل صادر شده است و اینكه چه معجزه ای در كار است، نمی دانیم.

فردی در ادامه در مورد چهارمین جشنواره داستان انقلاب گفت : این جشنواره نه در پی آمار است و نه در فضای بروكراسی شكل گرفته، بلكه تنها به فكر اعتلای ادبیات كشور است. معتقدم كه در این مسیر باید صبور بود و با هوشمندی گامهای روبه جلو برداشت.

دبیر چهارمین جشنواره داستان انقلاب مولد بودن را از ویژگی های جشنواره بر شمرد و افزود : بیشتر جشنوارها مصرف كننده هستند اما این رویداد فرهنگی آثاری را داوری می كند كه هنوز كتاب نشده و به تازگی وارد عرصه شده است .

وی در ادامه با تاكید بر اینكه نویسندگانی كه علاقمند به انقلاب هستند نباید تجربیات خود را در سینه زندانی كنند، گفت: این تجربیات متعلق به آیندگان و تاریخ كشور است و ما نباید در بیان آنچه كه اتفاق افتاده كوتاهی كنیم. نویسندگان ما باید انقلاب را جزو اولویت‌های كاری خود قرار دهند.

چهارمین جشنواره داستان انقلاب عصر دوشنبه با حضور محسن مومنی شریف رییس حوزه هنری ، محمد حمزه زاده مدیر انتشارات سوره مهر و جمعی از اهالی قلم در حوزه هنری برگزار شد.

فراهنگ **1630** 1597





:: برچسب‌ها: انگلستان ,
:: بازدید از این مطلب : 505
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: